Go Back   ITalkCash.com - Forum for financial investments > General Discussions And News > International Forums > Dansk Finans Forum
Forum Register Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Finansmand angriber Roskilde Bank - dansk finans forum

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 04-14-2009, 10:05 AM
Banned

Default Finansmand angriber Roskilde Bank

Den konkursramte forretningsmand Christian Correll mener, at kriseramte Roskilde Bank gik i panik og stillede urimelige krav til ham. Kun derfor gik han konkurs.

Det skriver Dagbladet Ringsted, tirsdag.

"Den eneste årsag til, at alt det her skete, var, at vi skyldte Roskilde Bank 250 mio. kr., som de pludselig ville have indfriet på 10 dage. Det er der jo ingen mennesker, der kan," udtaler Christian Correll.

Han påstår, at han lovede Roskilde Bank 160 mio. kr. kontant, men at banken sagde nej.

Direktør for Roskilde Bank, Lars Jensen, afviser, at banken trykkede på panikknappen, da den begærede boligmatadoren konkurs i efteråret.

"Det har ikke noget som helst med overilethed at gøre. Jeg ved godt, at vi bliver beskyldt for at gå hårdt til den. Men jeg arbejdede i Nordea før, og havde jeg siddet dér, ville jeg have gjort det på præcis samme måde," siger Lars Jensen.

Han pointerer, at der også var andre kreditorer (hvoraf Sydbank var den væsentligste, red.), der frygtede for deres penge og at det var retten, og ikke Roskilde Bank, der erklærede Correll konkurs.

"Når vi indgiver en konkursbegæring, sker det ud fra en bedste vurdering af, hvordan vi sikrer aktiverne," lyder det fra Lars Jensen.

Lars Jensen er på ferie, da Dagbladet Ringsted får fat i ham. Derfor er han ikke i stand til at be- eller afkræfte de beløb eller frister, som Christian Correll angiver.

Christian Correll afviser, at de andre kreditorer var med til at tippe læsset for ham. Han siger til Dagbladet Ringsted, at de havde så få penge til gode, at det nærmest var ubetydeligt.

Kilde: Dagbladet Ringsted
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

All times are GMT. The time now is 03:33 PM.

ITalkCash.com - Forum for financial investments - Archive - Top

All rights reserved www.italkcash.com

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0